Veelgestelde vragen over Ik zoek een boodschappenhulp

 

Algemene vragen

 Financiële vragen

 Procedurele vragen

 Wetgeving

 Overige vragen

Algemene vragen 

Is er een garantie dat jullie een boodschappenhulp voor mij vinden?

Ikzoekeenboodschappenhulp.nl heeft een groot aantal boodschappenhulpen voor u klaar staan. Nadat u zich bij ons heeft ingeschreven, kunt een aanvraag voor een boodschappenhulp indienen. Zodra deze aanvraag bij ons binnen is, gaan wij gelijk op zoek naar een geschikte boodschappenhulp voor u. Wij laten het zo snel mogelijk weten wanneer wij iemand hebben gevonden die aan al uw wensen voldoet. Het is echter mogelijk dat wij op het moment van uw aanvraag geen geschikte boodschappenhulp kunnen vinden die aan uw wensen voldoet. Wij laten dit dan binnen elf werkdagen aan u weten. Vanzelfsprekend zult u dan niets hoeven te betalen. Het is wel mogelijk dat wij uw gegevens in ons bestand bewaren. Wij kunnen dan contact met u opnemen wanneer wij wel een geschikte hulp voor u beschikbaar hebben.

Zijn jullie ook actief in mijn woonplaats?

Ja, wij zoeken boodschappenhulpen in heel Nederland. Wij gaan direct op zoek naar een boodschappenhulp bij in de buurt als u zich op onze site aanmeldt

Wordt er een minimumleeftijd gehanteerd?

Al onze boodschappenhulpen hebben een minimumleeftijd van zestien jaar. Wanneer u een speciale voorkeur voor een leeftijd heeft, kunt u specifieke leeftijdseisen opgeven. Hiervoor betaalt u wel een extra bedrag. U kunt bekijken wat de totale bemiddelingskosten worden. 

Wat als het niet klikt tussen mij en de boodschappenhulp?

Wanneer u geen onderlinge klik hebt met uw boodschappenhulp of wanneer deze niet aan uw wensen voldoet, kunt u eenmalig binnen vier weken een nieuwe aanvraag bij ons indienen. Dit valt binnen het eenmalige bemiddelingsbedrag.

Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?

Om uw aanvraag te bevestigen, sturen wij u altijd een e-mail. U ontvangt ook e-mails van ons als wij een hulp voor u hebben gevonden. In deze mail vindt u de gegevens van de hulp zodat u contact op kan nemen. Het kan voorkomen dat meerdere e-mails van ons in uw 'spambox' of map met ongewenste mail terecht komen. Kijk dus ook af en toe in deze mappen. Mocht u dan alsnog geen e-mail van ons ontvangen dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Ik wil graag de garantie dat ik word gekoppeld aan een goede, ervaren hulp. Kan dat?

Ja, dat kan: ga dan naar de website www.tophulp.nl. Hier staan uitsluitend hulpen ingeschreven die bewezen hebben dat ze de titel 'tophulp' verdienen.

Financiële vragen 

Wat valt er allemaal onder de vergoeding?

De boodschappenhulp verdient € 7,50 per uur. Hieronder vallen alle taken die de boodschappenhulp voor u uitvoert.

Wat is de totale vergoeding voor mijn boodschappenhulp?

U hoeft nog helemaal niets te betalen als u zich bij ons inschrijft. U gaat pas betalen wanneer wij een boodschappenhulp hebben gevonden en als u de contactgegevens van deze persoon hebt ontvangen. Hierna ontvangt u een factuur met het totale bedrag voor de bemiddeling, deze kosten kunt u naar ons overmaken. Mocht er geen match zijn tussen u en de hulp, dan zoeken wij zonder extra kosten verder tot we een passende hulp hebben gevonden. U ontvangt één jaar garantie. Het bemiddelingsbedrag hoeft u gedurende die periode dus niet nog een keer te betalen.

Een deel van het bemiddelingsbedrag is afhankelijk van de door u gekozen wensen, voor leeftijdseisen betaalt u bijvoorbeeld extra. Bereken het totale bemiddelingsbedrag voor uw aanvraag. Hierna betaalt u alleen nog uw boodschappenhulp met het standaardtarief van € 7.50 per uur. Daar komt verder niets bij op. De vergoeding van de boodschappenhulp betaalt u aan de hulp zelf, dit gaat niet via ons. 

Betaal ik aan jullie of aan de boodschappenhulp zelf?

U betaalt aan ons eenmalig een bemiddelingsbedrag. De vergoeding voor uw boodschappenhulp betaalt u rechtstreeks aan hem/haar.

Moet ik mijn boodschappenhulp nog vakantiegeld betalen?

Het vakantiegeld zit bij het uurtarief van € 7,50 inbegrepen. U betaalt uw boodschappenhulp dus in principe dit uurtarief, tenzij onderling anders wordt afgesproken. De boodschappenhulp draagt zelf belasting af.

Procedurele vragen 

Wordt mijn boodschappenhulp gecontroleerd?

Ja. Hoewel wij niet met elke boodschappenhulp een persoonlijk gesprek kunnen voeren, proberen wij controles uit te voeren waar mogelijk. Hieronder vindt u een korte beschrijving.

Controlemoment 1
Op het moment dat de werkzoeker zich inschrijft, moet een bevestiging worden opgestuurd per post, waarbij de werkzoeker de samenwerking bevestigt. De gegevens worden dan direct door de betreffende persoon bevestigd. De gegevens worden dan door ons gecontroleerd en bij ontvangst van de bevestiging melden wij dit de kandidaat.

Controlemoment 2
Wanneer de zorgzoeker een aanvraag heeft ingediend, gaan wij op zoek naar een geschikte hulp. Als er nog onduidelijkheden zijn, wordt er om verduidelijking gevraagd alvorens er wordt gezocht naar een geschikte kandidaat. Er wordt gezocht aan de hand van de door u opgegeven wensen.

Voorbeeld

De wensen van meneer X:

De hulp moet minimaal 35 jaar oud zijn, ervaring hebben, wonen in de omgeving Den Haag en vloeiend Nederlands kunnen spreken.

Bij de regio start de selectie. Van de duizenden hulpen in het bestand vallen er dan al veel hulpen af, waardoor er nog ca. 500 hulpen over blijven. Op deze 500 hulpen worden de overige wensen toegepast. Door de leeftijdseis zakt het aantal naar 100. Door de omgeving Den Haag zakt dit aantal verder verder naar 50. Van deze 50 spreken er 40 vloeien Nederlands.

Deze 40 hulpen worden door ons benaderd. De hulp die als eerste positief reageert, wordt aan u gekoppeld: u ontvangt de gegevens van diegene.

Controlemoment 3
De zorgzoeker wordt altijd aangeraden een kennismakingsgesprek te plannen met de nieuwe hulp. Zo kunnen beide partijen kijken of er een klik is en of zij een samenwerking zien zitten. De zorgzoeker wordt geadviseerd de hulp te vragen of deze een kopie van zijn/haar identiteitsbewijs meeneemt. De zorgzoeker ontvangt van ons ook een e-book met tips voor het gesprek zodra deze zicht aanmeldt.

Optimalisatie bestand
Wanneer hulpen zich niet aan afspraken houden of wanneer wij klachten ontvangen, worden zijn op non-actief gezet of zelfs verwijderd uit ons bestand. Zo blijven wij ons bestand optimaliseren.

Moet ik een contract opstellen?

Wanneer u een boodschappenhulp in dienst heeft, heeft u wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met deze persoon. U hebt zelf de keuze om mondelinge afspraken te maken of dat u een schriftelijk contract opstelt. Hierin maakt u afspraken met uw boodschappenhulp over het loon, de werktijden, de precieze taken enzovoort.

Waar kan ik terecht met klachten?

Wanneer u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met ons waarbij wij u proberen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht kunt u ons klachtenformulier invullen. De directie zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om tot een geschikte oplossing te komen.

Wetgeving

Wanneer moet ik mijn boodschappenhulp aanmelden bij de Belastingdienst?

De boodschappenhulp moet zich aanmelden bij de Belastingdienst om wit en legaal te werken. Dit hoeft echter niet in alle gevallen. 

  • De boodschappenhulp moet zich wel bij de Belastingdienst aanmelden wanneer u een arbeidsovereenkomst heeft waarbij de hulp meer dan drie dagen per week voor u werkt. Hierbij moet het aanmelden uiterlijk een dag voordat de werkperiode in gaat gedaan worden. U dient hierbij zelf de salarisadministratie uit te voeren. 
  • Uw boodschappenhulp is niet verplicht zich aan te melden wanneer hij/zij minder dan drie dagen per week bij u werkt. Hij/zij werkt dan onder de regeling vrijgesteld personeel waar alle werkzaamheden in en rondom het huis vallen. Hierbij hoeven dan ook geen loonbelasting en premies afgedragen te worden. De boodschappenhulp zelf hoeft geen btw te heffen en hoeft geen loonbelasting en premies af te dragen. Wel moet uw hulp zelf het inkomen opgeven bij de Belastingdienst. 

Ben ik aansprakelijk voor schade door/aan de boodschappenhulp?

Loopt de boodschappenhulp onverhoopt schade op tijdens de werkzaamheden, dan is hij/zij hier zelf aansprakelijk voor.  

Overige vragen 

Kan ik ook een boodschappenhulp cadeau geven?

Ja, dat kan zeker. Wij verwijzen u daarvoor naar de website www.schoonmaaksterkado.nl. Via deze website kunt u een schoonmaakster cadeau geven (deze schoonmaakster kan ook werken als boodschappenhulp).

Ik ben op zoek naar hulp voor tijdens mijn zwangerschap. Kan dit via jullie?

Wanneer u zwanger bent en voor een bepaalde tijd extra hulp wenst, verwijzen wij u door naar de website Huishoudhulprondombevalling.nl.

Ik zoek een hulp voor na mijn kraamzorg. Kan dit via jullie?

Indien u een hulp wenst voor na uw kraamzorg, kunt u tevens terecht op de website Huishoudhulprondombevalling.nl.

Direct inschrijven voor een boodschappenhulp!

 
Language English